Blir riktigt arg.

Har precis suttit och läst en artikel i Aftonbladet. Jag förstår inte hur (?) man kan glömma bort en person, som betalar för att hemtjänsten ska komma och hjälpa, samt kolla till henne tre gånger dagligen. Är det en vikarie som missat att gå dit, p.g.a bristande information från ordinarie personal?
Själv har jag varit med om att min förra chef glömde planera in en patient, som behövde tillsyn flera gånger per dag. Vi hade fullt upp både jag och kollegan, men vi kutade dit titt som tätt, så fort vi hade en liten lucka. Den dagen skulle jag jobba 8-13, men det slutade med att jag fick jobba 7-18, p.g.a hennes misstag. Men det gick ju bra, men det får inte vara sådär.
Jag ser på det hela såhär; Jag tar hand om äldre,vårdtagare och patienter på samma sätt som jag själv vill bli hjälpt på när jag blir äldre. Vissa passar inte inom detta yrke, och det borde man själv som person inse, och då är det bara att sluta, för det är vårdtagaren/patienten som får lida.
Här kan ni läsa artikeln.

Då till en annan sak. Dessa gubbar tycker jag är störtsköna. Man behöver absolut inte vara pinnsmala, med stora bröst eller sex-pack för att "naken" modell. Kolla in här, så får ni se!

Nu ska jag jobba, och om 8 timmar är det helg (",)

Ad interim

Kommentera här: