Uppdatering

Internet strular mest hela tiden. Så fruktansvärt ledsamt. Tur vi i alla fall har Internet så vi kan betala räkningarna i slutet av månaden. 
 
Snart är Mio fem månader (imorgon faktiskt) och jag undrar hur han kunnat bli så stor så fort. Han ligger i baby gymmet och snurrar från rygg till mage och tvärt om hela tiden. Han börjar äta lite små smak portioner av både gröt och puréer, men han håller sig mest till amningen. Han tar inte nappen och han har precis börjat suga på nappflaskan, så jag har varit en levande napp. ;-)
 
Madeleine är lika stolt som tidigare och presenterar sig numera som Madeleine Månsson Elvstål storasyster. Det sista är nästan det viktigaste. Men man märker av den här svartsjukan och att hon vill ha min uppmärksamhet, speciellt när jag ska mata eller byta på Mio. Men det är mycket lindrigare än vad jag väntat mig. Hon är den absolut bästa storasystern, den absolut bästa för Mio. Hon blir extra stolt när hon får visa upp honom också. Hon har ett enormt hjärta och jag är stolt som får berätta att just jag är hennes mamma. 
 
Mimmi, våran katt, har gått och blivit mamma. Idag är dom precis en vecka. Tre gråa hanar och en hel svart hona. En av de gråa hanarna matar vi då han förmodligen blivit klämd i magen, hans framtassar kan han inte räta ut så han har inte riktigt någon balans vilket gör det svårt att hitta rätt på en spenat. Men nu har vi matat honom, han växer sakta men säkert, är enormt stark och framtassarna ser ut som dom börjar på bli bättre. Han äter bra så jag håller tummarna på att han klarar sig. 
 
Nu blir det lite leka med mina barn.
Madeleine, Mio & Benny.

Kommentera här: