Pyntat påskriset och sluta med napp.

Igår pyntade Madeleine, Wilma och Lea påskriset här hemma.
Älskar alla dessa färger på de kala kvistarna. Man får en enorm vårkänsla i kroppen. 
 
 
Senare idag ska vi åka in och handla saker till helgen. Påskhelgen kommer spenderas i Gräftåvallen och vi måste göra i ordning påskäggen till Madeleine, som hon ska få leta. Ett ägg till Madeleine och ett ägg till Mio. 
Ska bli så skönt och härligt att få spendera hela helgen med min lilla familj + flera fina människor där uppe och åka snow racer & madrass och skoter förhoppningsvis.
 
Har även tänkt försöka göra så Madeleine slutar med nappen helt nu vid påsk, men jag ska nog vänta ett tag till. Känner att vi mer måste få henne att endast använda den då det ska sovas. Har hon inte sina nappar så tar hon ju Mios och andra flerbarns föräldrar vet ju att det kan bli lite svartsjuka, så om vi tar bort den helt nu när jag märker att hon inte är redo så kan det bli fel. Man ser hon behöver mycket uppmärksamhet nu, extra mycket nu. Är en sak när hon är hos Johan och inte har småsyskon som har napp. Men här hemma har hon det och det gör det extra svårt för henne.
 
Folk säger även till mig att barn som slutat och får syskon börjar igen. Så jag behöver inte känna mig kass som inte är "elak" och tvingar henne sluta. Har bestämt mig för detta ikväll. Min flicka måste få vara barn och här slutar vi med nappen i en lugn takt då lillebror också har napp.
Viktigaste är att Madeleine mår bra och inte känner sig åsido satt. 
 
Mammas fina tjej. 
 
Älskar min egna lilla familj så det värker i hjärtat. 
♥ Madeleine, Mio & Benny. ♥

Kommentera här: