Bär i mängder.

Gårdages schema var fullspäckd.
Egentligen skulle vi varit till Österböle och plockat bär, men det vart inställt. Så vi åkte till Månsåsen och plockade ca tjugo liter rödvinbär med Sonia och Pinnen. Fick gott kaffe och sedan for vi till Pinnens bondgård och kollade på kalvarna. Så söta och barnen vart nog förälskade. Var knappt så vi fick dom där ifrån. 
Efter bärplockningen så åkte vi hem och släppte av pojkarna innan vi tjejer for in till stan för att handla. Och himmel vad folk det var där. Inte så konstigt kanske när vi kom in vid fyra tiden då alla slutar att arbeta, en fredag. Bad timing kallas det tror jag.. Efter Maxi for vi hem, lagade middag och sen fick mina små lortgrisar bada hemma hos morfar. Det är tur han har badkar för barnen älskar att bada.
 
Hade lite fredags mys med godis och chips eftersom Madeleine åkte till sin pappa idag. Hennes kusin Texaz skulle döpas idag och det får hon inte missa. Dop är ju så mysigt och så får hon träffa släkten. Fin var hon också i sin rosa volangklänning, fläta och skinnjacka.
 
Åter till gårdagen.
 
 
Köpte nya gardiner in till köket som jag förälskade mig i. Både längder med knytning upp till och rullgardin (tror det heter så). Så jag putsade fönstret ordentligt, både på utsidan, insidan och mellan, sedan strök jag de nya gardinerna och slängde upp dom och poff så fick jag plötsligt ett nytt kök. 
Sen kokade jag rödvinbärssaft resten av kvällen. Jag vart klar klockan ett inatt och då hade jag kokat fjorton liter saft. Nu har vi alltså fjorton liter rödvinbärssaft och nio liter svartvinbärssaft.
Men jag hoppas kunna koka mer. Snälla bekanta, vänner och familjer erbjuder mig att få plocka hos dom, så imorgon åker vi nog till hackås och plockar i buskarna hos Pär (Bennys kusin). 
 
Nu blir det plocka undan lite innan vi gör tidig middag.
Sen åker vi till Åse och hälsar på Camilla och Willy.
 

♥ MADELEINE, MIO, BENNY & BEBIS. ♥

Kommentera här: