Lite sömn.

Nu har vi haft några nätter med väldigt lite sömn
Mio har gått och blivit sjuk och det hela började med extremt lindrig krupp. Efter andra natten med "skällande" hosta började snoret att rinna och han hostar, framför allt på nätterna. Trots förskylning och hosta så är han tillräckligt pigg för massor med bus.
Madeleine har ju varit slemmig och hostig sedan jag hämtade hem henne från dagis i måndags, men det har inte påverkat henner över huvud taget. Så antagligen har Mio fått det av henne.
 
Så nätterna har man legat och halvsovit, försökt lyssna på Mio så han inte blivit sämre i kruppen och sedan har pirrningarna i bena gjort sig påminda väldigt ofta, under hela dagen, men som värst på natten. Inatt så låg jag och provade diverse saker för att få bort pirrningarna i bena, men deckade tillslut efter halv fyra tiden. Så jag låg och lyssnade på stormen som kom då samtidigt som jag låg och sparkade med bena i sängen. 
Någon timma efter att jag äntligen somnat kom Madeleine och ville sova på mammas kudde. Bara att göra plats för henne och hämta hennes sängkläder och lägga sig vid fotändan. Tror jag får börja göra iordning en plats där innan jag somnar de veckor Madeleine är hemma. Är ju så mysigt att ha dom hos sig, så det gör inget för mig
 
Idag har det ju stormar utav bara den, så vi har spenderat dagen inne med bus och lek. Först efter vi ätit middag började blåsten lugna ner sig. Och som det har tagit i. Var nästan rädd där ett tag att studsmattan skulle lyfta och flyga in i något av fönstren. Men det hände som tur var inte, men veden och mina växter ligger huller om buller på våran gräsmatta. Så imorgon får vi gå ut och stöka på lite.
 
Nu ska jag kolla på lite Outlander. Ny serie som jag bara ä-l-s-k-a-r.

♥ MADELEINE, MIO, BENNY & BEBIS. ♥

Kommentera här: