Träning.

Då var det dags att försöka bli av med graviditetskilona.
Är väldigt många extra kilon som är kvar, så det är dags att börja. Nu är det inte så att jag vill komma till en speciellvikt, utan jag vill träna och omvandla fettet till muskler. Så vikten spelar mig ingen roll, men centimetrarna ska minska. 
Har tänkt börja på söndag med att träna ur boken Träning för nyblivna mammor och avstå från socker och vitt bröd/bröd överlag (endast bröd & socker i mars månad). Men började redan ikväll att träna ur boken. Vart cirka 35-40 minuter med uppvärmning inräknat. Man ska ju följa samma schema i 6 veckor och köra övningar och promenader varannan dag med vilodag på söndagar. Så ska bli roligt att se om jag kan se till att hålla i detta nu och isf se resultat. 
Är just detta med denna sortens träning som jag är ovan med. Jag är en person som är van att träna/spela i lagsporter, så när det kommer till styrketräning så är jag som ett frågetecken. Efter graviditeten med Madeleine gick jag ner alla extrakilona plus 3 till, men då spelade jag fotboll 3 ggr i veckan. Men det ska bli roligt att se hur det hela visar sig gå. 
Så på söndag ska jag ta härliga helkropps bilder och ta nya den 1:a varje månad och förhoppningsvis se resultat. 
 
Är obekväm med denna kroppen just nu, men ska inte klaga för det har kommit tre vackra skapelser. Men nu ska jag träna upp kroppen så jag känner mig stark fysiskt så jag orkar ytterligare en graviditet. JA, jag vill gärna ha 4-5 barn. Men nu ska jag träna och ge mina tre älsklingar den uppmärksamhet och tid dom behöver. Men om ungefär 3 år kan jag gärna välkomna en till familjemedlem.
Men nu är det barna, Benny och träningen som är viktigast.
 
Har börjat tagit promenader, men skorna jag använder nu ger mig så hemska skavsår (även fast jag haft dom i sex år), så jag ska in till stan och köpa mig ett parn nya. Är viktigt med bra utrustning. 
 
Som det känns nu så kommer det komma en fin träningsvärk tills imorgon. Börjar redan känna av den i magmusklerna och framsidan lår. 
Nu blir det sängen då min lilla kille har feber och är väldigt mammig. 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & BENNY. ♥

1 Joanna Eriksson:

skriven

Vad duktig du är som tar tag i träningen! Det borde jag också göra, för länge sen som det känns! 😜
Roligt att ni kan tänka er flera barn.. är ju roligt med stora familjer! 😊

Hoppas ni börjar piggna på er! :)

Kram

2 Joanna Eriksson:

skriven

Vad duktig du är som tar tag i träningen! Det borde jag också göra, för länge sen som det känns! 😜
Roligt att ni kan tänka er flera barn.. är ju roligt med stora familjer! 😊

Hoppas ni börjar piggna på er! :)

Kram

Kommentera här: