Mio 2 år. ♥

Det skrivs på tok för sällan på denna bloggen.
 
Glömmer lätt bort bloggen mitt uppi allt det vardagliga. Den tiden som jag inte stökar på med barnen, ägnar jag åt att stöka på i hemmet eller läser outlander serien. Är på tredje boken, av totalt åtta (hon skriver just nu nionde boken). Har redan beställt fjärde och femte boken, och även fast dom är på dryga tusen sidor (varje bok) så går det hyfsat fort att läsa dom för det går inte att slita sig från dom.
 
Dom har ju gjort serie på första boken, som jag redan sett. Men dom tog ett uppehåll på sex månader, så då började jag läsa böckerna och nu kan jag inte vänta på att det ska bli sjätte april så jag får se de sista åtta avsnitten av serien. Den har blivit så populär att efter några avsnitt så fick dom redan en andra säsong. Så det bådar gott. 
 
 
En liten trailer på de serien och vad som händer under de första åtta avsnitten. Till er som inte sett serien, eller läst böckerna, rekommenderar jag att läs böckerna eller se serien (eller både och). Enligt mig kommer ni inte alls bli besviken.
Nya trailern på de kommande åtta avsnitten hhar äntligen kommit ut och jag kan inte berätta hur mycket jag längtar till den sjätte april.
 
Annars då..
 
 
I lördags blev ju våran älskade lilla Mio hela tvtå år. Varje gång någon av dom fyller år frågar man sig vart tusan tiden tar vägen? Dom hinner inte mer än födas så har dom tagit studenten och flyttat hemifrån. Nej då, nu tog jag i. Men tiden går alldeles för fort. Det är lätt att konstatera.
 
Vi bjöd i alla fall släkten på fika och en mycket glad Mio öppnade paket och lekte med sina tremänningar och kusin. Vart mycket bilar, lastbilar, motorcyklar och fyrhjulingar. Mio älskar det.  Så mattan vi köpte till han använd ganska flitigt med alla leksakerna. Inte längre stunder dock, men korta och många. 
 
Tror nog Mio vart riktigt nöjd med dagen. Dom lekte och härjade och jag fick städa ordentligt på barnens rum då det såg ut som en tromb gått igenom rummet. Men kul hade dom. 
 
Nu hoppar vi huller om buller mellan dagarna, men nu går vi till fredag. Då var vi på kontroll för Saga. 2 månaders kontroll för henne och hon väger numera 4445 gram och är 56 cm lång. Är lite smått roligt att kolla på alla tre barnens gröna böcker för att gämföra vikterna och längden på dom. Såg att Madeleine vägde tio gram mer än vad Saga gör nu, när hon var en månad. Lite skillnad, men då vägde Madeleine nästa 500 gram mer när hon föddes också.
Hon är ju så liten Saga. Hon har ju åtminstonde gått upp mer än ett kilo på dessa två månaderna. Gick ju trögt att få igång mjölken denna gången men jag helammar henne fortfarande och tänker fortsätta så länge det går.
Sitter och kollar genom alla bilderna på Saga, för hon ska ju såklart också få komma med i nyfödda annonserna i tidningen. Som vanligt är det ju så svårt att välja bland bilderna, för dom är ju så fina. Men det absolut svåraste är vilken vi ska ha i tidningen. 
 
 
Ska försöka skriva här mer. Är ju så roligt att gå tillbaka och läsa om allt som hänt en, för tro mig, jag glömmer allt så himla fort. Så detta är ju som en liten dagbok för mig.

♥ MADELEINE, MIO, LILLASYSTER & BENNY. ♥

 

Kommentera här: