Busiga barn. ♡

Jag har verkligen ett vildskinn till son. Han ska ha sin vilja igenom, alla gånger, annars skriker han allt vad han kan. Men som tur är endast i vårat eget hem. Har inte märkt av det när vi är hos familj eller vänner. Skriker han då är det i samband med bus och lek, eller vid hemgång. Så, tur i oturen.
Man försöker få han att förstå att man ska dela med sig och att man inte får ta allt storasyster använder. Ska bli roligt att se hur han kommer vara och bete sig när det är full fast på lillasyster. 
Det är en hiskelig tur att han är så fruktansvärt söt! Men man kommer inte långt med det alla gånger. ♡
 
 
Annars är det som vanligt här hemma. 
 
Idag var dom snälla och extremt busiga. Saga får sova ganska dåligt (enligt mitt tycke) på dagarna då det är mycket bus mellan de stora syskona,  men det är som sagt Mios ljuva toner, när han inte får sin vilja igenom, som får henne att sova korta stunder. Men idag fick jag dom att leka i 1,5 timmar utan att väcka Saga, men det resulterade i kaos i deras sovrum. Dom hade klättrat upp på förvaringsbyrån och plockar ner allt vi försöker hålla borta från Mio. Speciellt småpärlorna. Men dom hade dom hällt ut över hela golvet. Så jag stängde in oss i rummet och vi plockade upp fort (gick extra fort då Mio försökte stoppa pärlorna i örat) samtidigt som jag snabbt möblerade om. 
Fick bli så när Madeleine lärde Mio hur man klättrade upp på förvaringsbyrån. Blir lätt så när lillebrors stora idol är storasyster. ♡
 
 
Lilla Saga växer så det knakar och i veckan så var vi på bvc för 5 månaders sprutan och självklart fick hon feber på det. Lilla hjärtat. ♡
Barnmorskan och läkaren vart glad när dom tyckte det såg ut som jag tog vaccinationssprutorna så bra eftersom många föräldrar avstår dom och att vissa av sjukdomarna som faktiskt vaccinationerna ges för är påväg tillbaka.
Jag förstår ärligt varför man inte vill ge vaccinen till sina barn, men vi är alla olika och ser på det olika. Men varför inte jag förstår dom är för att även om inte ens egna barn blir drabbde av sjukdomarna  (och inte fått vaccinationerna) kan dom föra med sig smittan och drabba andra barn, framför allt barn som inte hunnit få vaccinen eller barn som är i riskgrupper och inte får ta sprutorna. Jag vet att många pratar om biverkningarna som barnen kan få, men då undrar jag om deras barn får alvedon eller andra läkemedel och om dom läst biverkningarna på dom.
Jaja, vill inte skapa en debatt om detta. Har varken hört eller känner någon som avstått från vaccinationerna till sina barn. Det tycker jag är bra. Men skulle någon i min omgivning avstå får dom gärna dela med sig om varför över en kopp kaffe, annars kanske det blir milslånga kommentarer. Kaffe tycker jag om. ;)
 
Nu blir det sova.
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & BENNY. ♥

 
 
1 Joanna Eriksson:

skriven

Vi kan dricka kaffe nån dag! ;-)

Kommentera här: