25 Februari -10

Gud, jag blir galen.. Att dom inte ska kunna betala ut rätt summa pengar NÅGONSIN!
Man är berättigad 12% av det man tjänat under ett år i semester pengar. Och med tanke på
att jag endast haft 100% tjänst i två månader, och sedan 70% och 50% så har man inte
tjänat ihop så sjukt mycket. Så om inte jag räknat fel, så ska jag ha ut lite mer än 15.000
före skatt, istället får jag 4.600. Det är två helt olika summor för mig..
Självklart blir jag förbannad och ringer lönekontoret och frågar vad som blivit fel. Och dom
säger: Eftersom jag inte har en tänst längre, och min senase tjänst var på 25% så får jag ut
212:-/dag istället för ca 800:-/dag. Och jag aka inte ha mer, så är det. Men det spelar ingen
roll, jag är berättiga 12% av vad jag tjänat under ett år. Nu ska jag ringa en annan på löne-
kontoret, och blir det så att dom rättar till felet så drar jag förmodligen in facket om dom
anser att dom kan hjälpa mig!

Rätt ska vara rätt, och jag tänker inte "skänka" landstinget 10.500 kronor. Speciellt inte
nu då jag behöver det som mest..

Nu har ja fått gnälla lite.. *pust*
Annars är allt bra :)
Var på apoteket idag och köpte järntbletter. Hoppas man piggnar på nudå.

Imorgon ska vi upp tidigt och göra stallet, sen duscha innan vi far mot Uppsala. Ska fira
syster som fyller 30-år idag
. Fan vad gammal hon är ;) En rolig sak är att på middagen
imorgon kommer vi vara tre gravida tjejer, som dessutom ska föda inom loppet av två
månader..
Och jag är först ut! :)

Nu blir det sängen, ska ju upp tidigt imorgon.
Älskar min Johan mest ♥
Ad interim

Kommentera här: