Febrig prinsessa

Nu är det 6:e dagen som prinsessan har över 39 graders feber. Är jobbigt för henne då hon är varig i ögonen, snorig, hostar och har slem i halsen och febern på det. Så just nu är det inte lätt att heta Madeleine Månsson Elvstål.
Var på hälsocentralen idag och det visade sig att hon har någon infektion i kroppen, men vi fick inte med oss någon pencillin (vilken är bra, vill ju inte att hon ska bli immun mot det), utan om hon inte vart bättre innan helgen och fortfarande har denna höga febern så skulle vi höra av oss och få en ny tid.

Är jobbigt att se prinsessan vara så tussig. Hon är så blek, hängig och ser riktigt sjuk ut. Synd man inte kan göra så mycket med än det man redan gör. Skulle göra vad som helst, bara hon slapp vara sjuk. Så vi får hoppas hon är på bättringsvägen.

Så mina dagar har sett ut som så; tagit han om en tussig prinsessa som inte vill sitta i så många andras famnar än mammas (eller pappas). Så har inte kunnat städat, knappt lagat middag eller diskat. Som tur är har prinsessan börjat sova lite bättre på kvällarna, sedan jag bytt från alvedon till ipren, så jag har kunnat diska och plockat undan lite då.

Om dagarna ligger hon och sover på en bädd jag gjort i ordning på soffan. Hon sover riktigt gott där, eftersom det är lite svalare här. Hon dricker fruktansvärt bra och har äntligen fått tillbaka aptiten lite. Så välling får vi i fröken och lite vanlig mat. Återstår att se om hon kan äta dagens middag.

Så nu ska jag passa på att lbörja med middagen. Blir kalops till middag idag, så ska bara stekas på och få koka några timmar sen. Kommer bli smaskens.
Ad interim

Kommentera här: