11 månader. ♥

 
Tänka sig att Mio redan är 11 månader. Det går alldeles för fort. Önskar man kunde pausa tiden en stund. Man ser något nytt han lärt sig från dag till dig. Han är inte min lilla bebis längre utan min lilla kille. 
 
Här lyser jag med min frånvaro.
 
I dryga fyra veckor har barnen varit sjuka. Dom har haft falsk krupp, öroninflammation, ögoninflammation (även jag fick ögoninflammation, otäckt var bara förnamnet), feber, hosta och så är dom konstant slemmig i halsen och snorig. Något som håller sig i väldigt länge just den här årstiden. I och med sjukdommarna så har Mio börjat vara vaken ~ 2 timmar varje natt. Även nu när han är frisk vaknar han på natten och nöjer sig inte med mat. Inte roligt.. Det resulterar i en sjukt trött mamma!
Men inatt fick jag sova hela natten då Benny klev upp med Mio (då försov han sig istället), så idag vaknade jag upp pigg som en lärka. 
 
Så idag har jag ringt ordnat lite jobb.
Hemtjänsten i orrviken är i behov av vikarier och brunflo hc. Så nu ska jag hoppa in när jag kan och få jobba lite. Spara på föräldra dagarna och tjäna lite mer pengar istället. Både roligt och liite jobbigt. Vill ju gärna vara hemma lite mer med Mio, men det kan ju bli längre när jag nu kan hoppa in extra och jobba och spara på dagarna. 
 
Imorgon ska jag in och kolla på Madeleine när hon är med i luciatåget på dagis. ♥ Fick hem hennes dagiskort här om dagen och gud vad fina dom blev. Man blir alldeles varm i kroppen av att se dom. Min stora tjej! 
 
Och på söndag ska vi iväg och ta syskon kort på dom. Lite julkort och sedan i lite mer vardags kläder. Ska verkligen bli roligt, för tjejen som ska ta kort verkar vara extremt duktig. Har sett så mycket fina kort hon tagit så kan inte tänka mig annat än att dom kommer bli toppen fina! 
 
Nu blir det laga middag.
 

♥ Madeleine, Mio & Benny. ♥


Kommentera här: