Ännu mer bär och saft.

Usch vilken dag jag haft. 
Mio vaknade alldeles för tidigt. Inte för att det var jobbigt för mig att kliva upp även fast jag bara sovit 3 timmar inatt, men han somnade så sent igår och vaknade för tidigt för sitt eget bästa. Men då sov han desto bättre på dagen, så han tog igen lite då.
Sen har jag haft så hemsk halsbränna och fruktansvärt mycket sammandragningar som varit onda. Beror nog på sömnbristen tillsammans med att man stökar på. Tur jag inte tänker plocka mera bär. 
 
Idag har vi plockat ännu mer bär .
Först var vi i Hackås hos Pär och plockade 10 liter rödvinbär och sedan i Tandsbyn och plockade 13 liter svartvinbär. Så nu blir det ännu mer saft. Nu till min fråga.. Vart tusan ska jag ställa undan alla flaskorna? Bor alldeles för litet, men får flytta på lite av älsklingens verktyg så jag får ha en hel safthylla ute i förrådet för där är det svalt. Perfekt ställe att förvara saft på.
 
 
Längtar tills vi har en gård där jag kan ha en jordkällare fylld med världens alla smaskigheter. En trädgård där jag kan påta på i, ett litet land där jag kan odla potatis och flera bärbuskar. Sen vill jag ha några höns också.
Ja, idéerna kan skena iväg. Speciellt när man inte har en gård. Men vi har börjat lägga undan massa pengar nu, så det går ju åt rätt håll. Och drömgården får man nog leta efter, för dom kommer inte bara sådär.
 
Nu ska jag fortsätta koka min saft så jag får lägga mig någon gång. Imorgon blir det några ärenden till stan och städa lite här hemma. Sen vila också så jag inte får så onda sammandragningar som jag haft idag.
 

♥ MADELEINE, MIO, BENNY & BEBIS. ♥

1 Joanna Eriksson:

skriven

Ni får köpa Victor och Angelicas hus! :) Annars är det otroligt pris värda hus här borta!;)

Svar: Ja, deras hus är ju jättefint. När dom köpte huset så var ju jag med och budade då, men det vart för mycket just då. :) Men ännu har vi inte handpenningen, så vi väntar ett tag till på ett hus som är liiiiite mer avsides. Visst var det i Gällö ni bodde Joanna?
Evelina Elvstål

2 Madeleines.se - Fotoglad Bröllopsplanerande Mamma:

skriven

Vad roligt! Och tack, vad du är fin! Nu ligger vår morgon uppe på bloggen, fortsättningen kommer under veckan, så mysigt att få dela med sig! :D

Kram

3 Joanna Eriksson:

skriven

Ja precis! :) näe, vi bor i Pilis! :) Inte alls så dumt, en halvtimme ungefär med bil till stan! Bra skola, och ska man pendla till stan så e de ju toppen att kunna åka tåg då det går ofta!:) och som sagt jäävligt bra huspriser! :)

Kommentera här: