Kontroll.

Ny kontroll på Saga idag.
Var där fyra timmar tidigare än vi skulle varit, men barnmorskan skrev fel tid på min lapp. Men som tur var så hade inte barnet och mammam som skulle varit där kommit, så vi hann göra kontroll.
Fröken väger nu mera 4010 gram och är 54 cm lång. Hon går upp fint med andra ord. Vilken tur jag lyssnade till min magkänsla, för hon går upp så fint och det utan att behöva väcka henne. 
 
Sen åkte vi hem för jag tänkte baka med Mio. Men när man har en bebis så vet man att det inte alltid blir som man tänk. Så det vart inget bakande utan får försöka imorgon eller på lördag efter att vi hämtat Madeleine. Hon älskar ju att baka och så kan älsklingen ta Saga om hon inte är nöjd. 
Imorgon har dom öppet hur nere på strumpfabriken. Så jag tänkte gå ner och köpa riktigt bra och varma strumpor till barna. Hoppas bara det blir någon vinter här hemma. Framförallt att det kommer snö som ligger kvar till jul. För finns ingen snö på marken så får jag inte riktigt den där julkänslan. 
 
En annan sak. Affären i byn har bytt ägare och alla som varit där och handlar säger hur bra den nya ägaren är. Det finns mycket mer än vad det var innan, som verkligen alla i byn kan handla. Sen har han sagt att han tar emot önskemål, så om det är många som säger samma sak så tar han in det och ser om det går åt. Han har även tagit in blöjor, tvättlappar och barnmat vilket är jättebra tycker jag eftersom det är en by med massor av barn. 
Han är ju omkrin 35 år han som har butiken nu, så han vet väl vad som är aktuellt att ha i en butik i en småbarns by. Och det verkar ju gå bra för det står alltid en bil parkerad utanför affären. Är så himla roligt. Verkligen uppskattat från oss bybor. 
 
Nu blir det sängen och läsa mer i Outlander boken. Har kommit halvvägs nu och kommit förbi den del i noken där sista avsnittet slutade. Är så spännande och den är sjukt bra. En rekommendation till alla som älskar att läsa. Läs Outlander serien.
 
 
Satte mitt öra mot Mios bröst ikväll och hörde då att hans hjärta slog konstigt. Var precis som han hade extraslag. Tyckte verkligen att det var obehagligt att höra, så ska lyssna imorgon igen och om det fortfarande låter som extraslag så måste jag ringa och höra mig för med bvc om det är normalt. Var så otäckt att höra det så man vart ju orolig. Kan ju vara så att det inte är något farligt med det, men man blir ju orolig. 

♥ MADELEINE, MIO, LILLASYSTER & BENNY. ♥

Kommentera här: