Sjuka barn.

Det här med att barna ska behöva vara sjuk och lida tycker jag inte alls om.
Idag har vi spenderat 4,5 timmar på akuten då vi vart ditskickade av sjukvårdsrådgivningen. Ringde för att få lite tips och råd ang. Sagas slemhosta, då tyckte dom vi skulle åka in så vi fick utesluta RS-virus. Så vi åkte in, fick komma in snabbt och som tur var så fick vi barnrummet fyllt med leksaker.
Tog en snabbsänka, som var fint plus att Saga fick inhalera. Sen undersökte dom Saga och hon var röd i halsen, så dom kunde inte utesluta RS-virus. Så om det skulle bli sämre skulle vi åka in igen för ny undersökning (eftersom de brukar vara värst femte/sjätte sjukdagen).
Mio var ju såklart piggare när vi var där, men så fort vi kom in i bilen så började han hosta så han nästan tappade andan och kräktes. Typiskt! Så nu kommer jag hålla mig vaken inatt och hålla koll på mina två krigare här hemma som är inne på sin fjärde/femte sjukdag.
Om Saga ligger plant så får hon inte riktigt luft, så jag känner att jag måste vara vaken och vara beredd på att hjälpa henne att "snyta" sig och ev. få upp slemmet. Hon har en kudde under ryggen/huvudet, men hon kan lätt glida ner, så jag vill vara snabb att lyfta upp henne om hon får svårt att andas.
Och Mio får ligga mellan oss så han får dricka om han får dessa hostattacker under natten. Hoppas innerligen att han spyr upp slemmet så det inte ligger kvar i halsen och drar till sig ännu mer skit som slutar i lunginflammation. Har varit med om det en gång med Madeleine när hon var i 2 års åldern och det var inte alls någon höjdare.
 
 
Är ju imponerad över barnens glada humör, trots feber och hosta. Har man själv feber har man ont i kroppen och ligger totalt däckad. Benny är ju också sjuk och har legat i feber. Så älskade mamma följde med mig med barna på akuten, det är jag väldigt tacksam för. 
 
 
Men jag håller mig frisk mitt uppi alla baciller. Medans mina sjuklingar sov igår passade jag på att träna ur Olgas bok. Och från och med imorgon ska jag avstå från bröd och socker i en månad medans jag ska följa träningsschemat ur Olgas bok. Ska bli roligt att se om det blir något resultat. 
 
Nu ska jag äta lite gotta och mysa med mannen innan vi ska slänga oss i sängen.
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & BENNY. ♥

Kommentera här: