Små barn, små problem.

Igår skrev jag ett långt inlägg (som försvann) om familjens chef. Eller om donnan som tror hon är familjens chef, rättare sagt. 
 
Igår var Saga billig i vanlig ordning. 
Hon..
* Tömde ut min extra emollient night cream på puffen i vardagsrummet .
* Kletade ett tuggat tuggummi på en dvd-skiva.
* Tog loss "blommorna" på maskroslampan i vardagsrummet.
* Hällde ut mitt kaffe över vardagsrumsbordet. 
* Rev ner och sparkade omkring på de rentvättade och nyvikta kläderna.
* Klättrade upp på köksbänken, ramlade & slog sig och grät en skvätt innan hon klättrade upp igen och tog en godis.
 
Allt det gjorde hon när jag antingen ammade Sebastian eller när jag lagade middag.
 
Hon har ju självklart sina underbara sidor också.
Hon är kärleksfull & påhittig (både positivt och negativt). Vill alltid hjälpa till att laga matbakastädavika tvätt och leker alltid med lillebror. Jag behöver aldrig be henne, utan hon ser när jag behöver hjälp. 
Allt det ovanstående väger ju upp hyssen. Men när det händer VARJE dag så blir man mätt på det.
 
Jag hoppas hon blir en lugn tonåring istället. För det är väl som dom säger.. Små barn, små problem. Stora barn, stora problem. Känns ju inte lovande, haha.
 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & SEBASTIAN ♥

1 Mari G:

skriven

Tycker hon liknar någon...dej ;-)

Kommentera här: