Spyor och feber



Prinsessan har skyhög feber
. Innan jag skulle göra henne i ordning för kvällen hade hon den högsta febern hon haft, 39,6. Hon var så tussig och det syntes verkligen på henne. Hon fick alvedon, och efter mycket tjat från mig så åt hon upp vällingen också.
Hon han inte mer än sova i dryga två timmar (tyckte jag hörde ett konstigt ljud ifrån sovrummet) innan hon började stor gråta. Det visade sig att hon hade spytt. Förmodligen allt slem hon har i halsen som orsakade det. Hon kräktes väldigt mycket, men jag hör fortfarande att hon är väldigt slemmig i halsen.
Man kan ju inte göra så mycket när det gäller slemhostan. Host medicin hjälper inte. Dom kan ju inte spotta som vi vuxna gör, utan dom sväljer ju det igen. Så är nog lika bra att låta bli och låta dom hosta så mycket så att dom tillslut kräks upp allt slem. Låter ju hemskt, men är ju förmodligen enda sättet för dom att få upp det.

Hon fick sig i alla fall en dusch efter olyckan i stora sängen, även fast hon inte ville (med tanke på att hela hon "badade" i spyan). Så nu luktar hon gott och somnade om ganska lätt med tanke på att hon fortfarande var varm och hade 38,8 i temp (vid andra läggningen).

Får se hur morgondagen ser ut. Skulle hon nu mot förmodan vara feber fri imorgon, blir det nog lite pulka/snow racer åkning. Men som det verkar så blir det mys dag inne. Måste se om tvättstugan är ledig imorgon något, så jag får tvätta snutten (viktigast) och de andra kläderna/sängkläderna.

Så nu ska jag lägga mig och försöka få någon timmas sömn då jag kan tänka mig att jag får kliva upp inatt med en febrig prinsessa. ♥ Kan ju bara hoppas att hon inte kräks någe mer inatt.

Älskade lilla dotter, vad jag är glad som har dig. ♥

Kommentera här: