Busunge.

Jösses vad sällan jag skriver här.
Har ju det jag gör om dagarna och de få, korta stunderna jag inte pysslar på med barnen stökar jag på med så mycket annat. Ju fler barn man har, desto mer saker har man att göra. 
 
Har ju hänt så himla mycket så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. 
 
 
Saga har fått sin första vaccination. Gör lika ont varje gång i mamma hjärtat när dom ger dom sprutorna. Verkligen värker i bröstet. Men det är ju för en god saks skull. Skulle aldrig falla mig in i att inte ge dom sprutorna. Hon går upp som hon ska, även fast hon är liten. Hon följer sin egen kurva med andra ord. Sist vi var på kontroll vägde hon 5035 gram och var 58 cm lång. Det går som vanligt på tok för fort.
 
 
Mio är lika busig som vanligt, men det är mindre hyss sedan grinden till köket kom upp. Men så fort vi råkar glömma låsa grinden så är han snabb dit in och busar. Senaste händelsen slutade med att nya kläderna, köksgolvet, en stol och köksbänken var DRÄNKT i matolja. Mindre roligt vill jag lova. Då var han billig. Men vad vore mina dagar utan Mios hyss? Inte en vanlig dag. Enda gången han inte skulle göra hyss vore om han är sjuk, och då tar jag hellre massa hyss än att se han lida. Han är ju ändå bara ett barn, men han får allt höra att han gjort fel.. Det sjunker bara inte in. Men vad vore ett barn utan hyss? 
 
 
Och min stora tjej. Där har man verkligen ett bevis på att tiden bara rusar iväg. Hon är en bestämd liten dam som ständigt befinner sig i trotsåldern. Men finns ingen som har ett större hjärta än hon och som bryr sig om allt och alla. Hon har verkligen ett hjärta av guld
Till hösten ska hon börja på dagis i Orrviken. Ska bli så roligt att se henne gå på samma skola som jag en gång gjort. Och hon längtar verkligen. Speciellt efter att få börja skolan och det märks för hon är så duktig på att räkna och snart kan hon nog skriva också. Ber mig skriva, bla sitt namn, som hon sedan kan skriva av. Stoltare än någonsin är jag. 
 
Är stolt över min lilla familj. Underbaraste barnen (ja, dom är busiga, trotsiga och gör mig gråhårig men dom är dom bästa som finns) och världens bästa pojkvänn. 
 
Idag är det ju alla ♡-ans dag också. Barnen fick ge Benny en superfin tavla just för att han är den bästa pappan någonsin. Madeleine och Saga fick en likadan klänning var och Mio fick en superfin tröja. Nöjda barn och mamman är nöjdast. Själv fick jag superfina blommor och världens godaste middag (Benny har blivit en mästerkock). Bortskämd med andra ord.
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med min kärlek. Måste bara väcka honom först. 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & BENNY. ♥

Kommentera här: