Mina små krigare. ♡

Gårdagen slutade med att vi åkte in på akuten igen. Jag tyckte Saga var hängigare och åt sämre, så vid ett tiden kom vi på akuten igen. Där såg dom inte att det var sämre. Hennes feber var det som gjorde henne hängigare och att hon åt mindre. Väl hemma gjorde vi oss i ordning för natten och Saga hostade till och kräktes upp allt slem. Hon lät mycket bättre och sov reste  a  natten i min famn och vi sov i soffan. 
 
 
 
Trodde hon skulle bli bättre efter det, men idag har hon istället haft feber och legat mellan 39-39,5°. Men med lite Alvedon har hon piggnat till små stunder  annars har hon mest sovit hela dagen. Riktigt otäckt tycker jag eftersom Saga är en väldigt pigg fröken som är vaken mycket under dygnets ljusa timmar. Gör väldigt ont i mammahjärtat! ♡
 
Så natten spenderar vi i soffan igen så vi får utrymme att byta blöja, äta och ta tempen om det behövs. Är lite trångt med 5 personer i en 180s säng. Även fast det är mysigt, men då ska alla vara pigga och friska. 
Imorgon blir det ett samtal med bvc och hör om vi får komma in imorgon istället för på tisdag då vi ska på 4 månaders kontrollen för Saga. Se om vi kan få någon luftrörsvidgande medicin till både henne och Mio. Vore ju skönt om dom kunde få sova ordentligt på nätterna. 
 
 
Mio har varit lite piggare idag. Har fortfarande lätt feber men är på bättrings vägen tror jag. Innan vi la oss så fick han några hostattacker som resulterade i en spya full med slem. 
Fy vad man känner sig maktlös när ens barn är sjuka. En känsla jag verkligen inte gillar!
 
 
Nu ska jag kolla på lite Time Team avsnitt. Älskar historia och arkeologiska program. 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & BENNY. ♥

1 Sabina:

skriven

Huvva :(, krya på er så vi kan ses snart <3

Kommentera här: