Platserbjudanden på orrvikens förskola.

 
I söndags kom Lina förbi med hennes nyfödda dotter Augusta så jag fick snusa lite. Oj vilken liten fin skapelse. ♥ Bebis suget kom smygandes, även fast Saga bara är 6 månader. Jag vill absolut ha minst en bebis till, men först och främst så måste vi bo i hus, för det börjar bli trångt i våran lilla lägenhet. Tur det snart är sommar så vi får spendera dagarna ute. 
 
Annars är det ganska lugnt här hemma. Vi är sjuka i denna lägenheten. Det började med Mio som hade hosta, sedan fick Saga och nu är det jag och Benny. Madeleine fick lätt hosta och var snorig precis innan hon for till Johan, men det släpper förhoppningsvis.
Det har tagit några dagar innan förkylningen bröt ut på mig, men idag har jag kännt mig som en påse skit. Med huvudvärk på köpet. Så nu hoppas jag att jag blir frisk fort så jag kan börja träna igen. Några dagar ifrån träningen och jag känner mig som lataste människan i världen. 
 
Fick platserbjudanden till Madeleine och Mio på Orrvikens förskola i måndags. Hur underbart är inte det då? Jag vart så himla glad och skyndade mig in och accepterade till båda två. Så nu får vi vänta på att förskolan kontaktar oss så vi kommer överrens om inskolningsdatum. Måste ju veta ganska snart så vi kan berätta för Madeleines nuvarande dagis så dom kan ha "avslutningsfest" där för henne.
Ringde förresten Ulla på kommunen i fredags för att höra med henne om hon kunde se hur dom låg till, men enligt henne hade dom så mycket att göra, och just då så var dom på förskolorna i stan och orrvikens förskola var bland de sista dom skulle kolla på, så tidigast omkring midsommar skulle jag få veta. Irriterad vart man men tänkte jag kunde ringa om någon vecka och fråga igen. Men vips så fanns platserbjudanderna i mailen i måndags. Så då undrar jag..visste hon inte i fredags om dom vart erbjuden plats eller arbetade dom så in i norden fort så det vart klart på en halv dags arbete? Kontigt! Men men, nu ska dom börja här på orrvikens förskola till höst och det ska bli så roligt. Gladast kommer nog vara Mio, och Madeleine tycker också det ska bli roligt. Hon som längtar tills hon ska få börja i skolan och få göra läxor. Gullunge. ♥ Nu håller vi tummarna för att Mios favorit "Juna" (tremänningen Luna) också ska få plats på förskolan.

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & BENNY. ♥

 
1 Sabina:

skriven

Vi håller oxå tummarna <3

Kommentera här: