Höstdag.

Hösten är verkligen en vacker årstid. 
Idag gick jag och barna ut och gick på jakt efter fina löv, men framför allt ville vi ha lönnlöv. Vi gick omkring i byn och hittade mycket fint. Och färgerna. Hösten är så otroligt vacker. Åtminstone så länge löven hänger kvar på träden och lyser upp dom med alla gula, oranga och röda färgerna. 
Synd bara hösten har visat sig från sin sämsta sida..vädermässigt. Jag tror vi kan räkna upp de varma och fina höstdagarna på en hand.
 
 
Efter promenaden runt byn på jakt efter fina löv lekte barna vidare på gården och jag fick hjälp att skörda äppelträdet. Jag klättrade och langade till pappa. 
 
 
 
Så under morgondagen får jag sätta mig och skala och rensa äpplen, för här ska kokas äppelmos. Tänkte höra en äppelkaka då dom både var goda och luktade gott.
 
Vart dessvärre ingen kyrkis idag. Jag siktar in mig på att åka dit på måndag istället med lillebror först. Men vi fick några timmar ute idag. Imorgon tänkte jag gå ut och börja ta bort blommor och städa bort alla sommarsaker. 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA, BEBIS & BENNY ♥

 

Kommentera här: