Kanelbullens dag.

Idag är det, som alla vet, kanelbullens dag.
Jag är inte sämre än någon annan utan inhandlar de ingredienser som fattas och ställer mig och bakar med barna. Efter att jag började med degen så bad jag till gudarna att det skulle gå smidigt, vilket det inte alltid gör med fyra barn i åldrarna sju, fyra, tre och en månad gammal. 
I efterhand förstår jag inte varför jag oroade mig då allt gick smidigare än jag trodde. Lillebror satt i babysittern och kollade på oss innan familjens mini-mamma hämtade nappen och fick han att somna.
 
Ojoj, hjärtat svämmar över med kärlek när jag tittar på alla mina små skatter. 
 
 
 
 
Vi fick ju till 60 bullar och tror nog att minst 20 av dom är uppätna. Resten får vi frysa ner så vi har fika att bjuda på om vi får främmande. 
 
Imorgon är Mio och Saga lediga från dagis då dom nu endast går 15 timmar i veckan (måndag-onsdag 8:30-13:30), så antingen så åker vi ner till kyrkis och umgås med andra barnfamiljer eller så hittar vi på något annat. Har inte riktigt bestämt mig ännu. 
Madeleine går ju i första klass (ja, ni läste rätt) och har ju skolplikt. så det är skola varje dag mellan 8:10-13:10. Hon tycker det är superroligt. Och något jag längtat efter att göra är ju att få sitta ner och hjälpa henne med läxor. Så första riktigt läxan fick hon hem igår och den gjorde vi bums. Matte och skriv läxa var det. Och oj vad duktig hon är. När jag själv var sju år hade vi precis börjat lära oss matte (av vad jag minns) och Madeleine kan ju räkna plus och minus hur bra som helst. 
 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA, BEBIS & BENNY ♥

Kommentera här: