#metoo

En sak jag aldrig förstått är hur man inte gör motstånd vid en våldtäkt. Visst låter det hemskt, men det var en sak jag inte förstod tills den natten jag själv vart våldtagen.
 
 
Minns det som igår faktiskt. Hur fruktansvärt förnedrande det var. När jag låg där och sov och vaknar upp och känner hur paniken kryper på en och jag fryser till is. Jag är totalt paralyserad. Helt orörlig.
Tårarna rinner och jag kan inte göra någonting. Jag känner hur personen ligger bakom mig och fingrar i mitt underliv. Hur personen i fråga gör allt för att "förbereda" för samlag. Känner även hur personen stoppar in sin penis en bit in i mig innan min egna pappa hostar till och min våldtäktsman springer i ren panik och lägger sig i en säng några rum bort. 
 
I ren panik, över att han förmodligen kommer komma tillbaka, tar jag på mig mina kläder för att mitt i natten lämna huset. 
I trappan ser min pappa mig, helt sönder gråten, och frågar mig vad som hänt. Pappa frågade ju i ren välmening. Men efter att jag just berättat att jag blivit våldtagen av min egna systers man, blir pappa helt plötsligt arg på mig och beskyller mig för att ljuga. Han gormar och skriker på mig så min höggravida syster vaknar och frågar vad allt ståhej handlar om. Efter att pappa tvingar mig så berättar jag precis vad som hänt varpå hon fly förbannad går upp och frågar ut en äckligt berusad sambo vad fan han precis gjort. 
Där och då såg jag min chans. Jag tog på mig skorna, jackan och kutade ut genomen av de två ytterdörrarna som fanns. Pappa kunde inte hindra mig.
 
Springer ner till vägen, får lifta med några snälla människor som erbjuder sig att åka tillbaka och nita systers exman. Men vi åker in mot stan då min mamma bodde där då. 
Hon jobbade natt då, så försökte kontakta ett ex som svarade. Han la på telefonen i örat  då jag precis berättade vad som hänt för han trodde jag hittade på det för att ha en anledning att få hans hjälp. Då går jag ut mot frösön, när jag har en man bakom mig som kommer allt närmare och i min vildaste fantasi tror jag han också tänker våldta mig. Ökar takten men han kommer ikapp mig och det visar sig att det var exets chef. Fick följa med honom hem och han erbjöd en plats att sova på tills min mamma slutade, men där och då kände jag inget förtroende utan jag vände på klacken och satt utanför mammas lägenhet tills hon slutade.
 
Trodde där och då att nu får jag hjälp, så när vi kom in berättade jag vad som hänt inna jag la mig och sov ett tag. Trodde i min vildaste fantasi att här får jag hjälp men vart istället sparkad i magen ytterligare..
Min mamma sa att vi reder ut detta och pratar inte om det mer. Jag menar, vem vill gå ut med att man precis blivit våldtagen. 
 
Sagt och gjort så hämtar min systet och hennes exman mig i stan och vi far hem. Vi låtsas som inget har hänt. Men det har det och det är så förnedrande att ingen trodde mig. Ingen förutom min syster. 
 
Tänk er känslan att de som man verkligen tror ska hjälpa en vänder en ryggen så man tror att allt detta var mitt fel. 
 
Så ni kan tänka er känslan i kroppen, när man efter denna händelse, hälsar på sin syster med familj som singel och sover i vardagsrummet och hennes exman sitter i soffan, dricker en öl, vill hålla mig i handen och i vår ensamhet ber om förlåtelse för vad som hände den där natte, samtidigt som han kollar på porrfilm. Den känslan är inget jag önskar någon kvinna ska få uppleva. Paniken fanns i kroppen och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag var rädd hab skulle göra samma sak igen. Så det var en käbsla jag fick utstå för att få umgås med min syster och deras döttrar.
Men när jag hade förhållande så la han sig samtidigt som alla andra la sig. Den känslan, att jag slapp höra på hans ursäkter till vad som hände och varför det hände, var underbar. 
 
Sen tog det såklart slut mellan syster och hennes exman. Hon ville skiljas då hon hade på känn att detta hade hänt. Så när han erkände och berättade för henne att det hade hänt, så lämnade hon honom. 
Han berättade där och då för henne att han försökte ha sex med mig när jag sov. Hon frågade såklart om han inte insåg att han där och då våldtog mig..och det förstod han.
 
Idag är han nygift och har gjort ännu värre val här i livet. Värre än en våldtäkt enligt mig.
Denna våldtäkt drogs upp under en utredning, och idag så säger han att han tog på sig detta som en våldtäkt för han ville inte att jag skulle få skit för att jag ville ha sex med honom. 
 
Idag vet jag att inget av detta var mitt fel och att han är världens största idiot.
Vissa män är små råttor som klarar sig ur all möjlig skit. Men nu är han nog ganska ensam kan jag tro. Han har gjort många dåliga val här i livet och det resulterade i att han står själv nu med en idiot till fru. 
 
Och mina föräldrars val i att inte tro mig är förlåtet. Det har gjort att jag känner att jag aldrig kommer svika mina barn. Jag ska stötta dom i allt. Och skulle mina döttrar komma hem och säga att dom blivit våldtagen skulle jag gå genom eld och vatten för att sätta dit fanstyget (ursäkta franskan). 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA, BEBIS & BENNY ♥

 
1 Mari:

skriven

Hade ingen aning att det här har hänt..hade jag fått reda på detta då...blir så jävla förbannad och ledsen att ingen trodde dej först. Älskade Eve..önskar jag kunnat gjort nåt för dej i denna stund. Kram Moster Mari.

Svar: Tack moster! ❤ Love you! ❤
Evelina Elvstål

2 Sara:

skriven

Fy vad hemskt att dem inte trodde på dig.. <3

Kommentera här: