Mio 5 år. ❤

Det här med att hålla igång bloggen är inte alls lätt. Speciellt när jag inte har en fungerade dator att sitta och skriva på. Har för tillfället min mobil att skriva på och skärmen är inte stor och det tar sån tid att skriva det man vill ha skrivet.
 
Nåja..
 
Mio fyllde 5 år för 9 dagar sedan. 5 år! Jisses amalia. 
 
 
Hans födelsedag blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Då vi hade någon form av maginfluensa hos oss så fick vi bjuda hit gästerna på helgen. Men han var då lika glad för det, även fast hans förmiddag bestod av att långa besök på toaletten och hängande över soffkanten ner i en hink. Min lilla krigare. ❤
 
 
Veckorna här hemma rullar på i full fart. Tiden går alldeles för fort och jag önskar att dygnen hade fler timmar. Sebastian växer så det knakar. Det går alldeles för fort. ❤
 
 
Då ska vi inte prata om familjens rebell. Våran alldeles egna lilla Saga. Hon är familjens bråkstake. Hon hittar på hyss som ingen annan. Hon gör en ständigt gråhårig och jag får stå väldigt ofta och räkna till tio. Men hon gör en lycklig, stolt och sprider både värme och kärlek. Det gör att alla hyssen bleknar lika fort som hon gjort dom. 
 
I tisdsgs var vi på försts tandläkarbesöket med henne och hon gapade lyckligtvis. Ibland kan hon vara svårflörtad och där och då var det nära till att munnen inte skulle få bli undersökt. Men yack och lov så öppnade hon munnen och allt såg fint ut. Nästa besök är om 1 år. 
Direkt efter var vi på bvc för 3 års kontroll. Där visade hon sin konstnärligs ådra och talarförmågan. Hade dom gått på det skulle dom tro hon var 4-5 år, men dom visste ju annat. Vi får tacka storasyskonen att hon har ett sånt ordförråd och pratar så bra. Även att teckna. För hon säger låååånga meningar och enligt den gröna boken och läkaren ska dom förhoppningsvis kunna 3-4 ords meningar. Så det klarade hon galant. När det kommer till det konstnärliga är det bra om dom kan göra cirklar, men Saga ritade en kanin (öron och allt) och mig, med både ben, armar och en axel. Om jag är stolt? Oja. ❤
 
 
Min största skatt är verkligen en stjärna. 🌟 Hon gör så bra ifrån sig i skolan och visar verkligen framfötterna. Min lilla mini tonåring. Hon gör mig stolt varje dag. ❤ Hon är dessutom den som lär sina småsyskon de flesta hyssen och väldigt många svordomar. 🙈 
 
 
Alla fyra gör mig så himla stolt. Att få bli mamma är verkligen världens bästa gåva. ❤ 
Men något jag måste lära mig är att bara njuta av dagarna med mina barn hemma. Ett ostädat hem gör ingenting. Absolut INGENTING. Jag ska njuta av tiden medans dom är små, för den tiden kommer aldrig tillbaka.
Så jag måste lära mig att njuta av tiden jag har med mina barn istället för att bry mig om vad andra kan tycka om mitt hem som kan vara ostädat. 
 
Mina barn är det absolut viktigaste jag har. ❤ 
För dom gör jag allt och lite där till. 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & SEBASTIAN ♥

 
 

Kommentera här: