Nytt försök

Jag lyser med min frånvaro här. Jag säger om och om igen att jag ska ta upp bloggen igen. Framförallt för min skull så jag har något att gå tillbaka till och se hur vi haft det i småbarns åren. Så. Jag får göra ett nytt försök. 
 
Vi har precis haft magsjuka i familjen. 
Det började med Mio i måndags, sen i tisdags så var det Sebastian som drabbades och därefter Saga. Trodde det skulle sluta Där, men på onsdags morgonen drabbades Benny och han tog det nog hårdast på. Tur att jag som också drabbades, inte blir lika sjuk. Benny låg i fosterställning medans jag tvättade och torkade bort Sebastians spyor från mig. 
Det är inte det lättaste att få en 8 månaders bebis att förstå att han inte kan äta/snutta på en direkt efter att han lagt världens kaskadspya över hela mig. Efter 1,5 dygn så fick han tillslut behålla maten och nu är det som att vi inte haft magsjuka. 
Madeleine drabbades inte som tur är (peppar peppar). Så nu har vi tvättat upp allt, bytt ut alla tandborstar, kokat nappflaskor och nappar. Det enda jag måste göra nu är att städa stora toaletten. Sen så, är vi förhoppningsvis kvitt magsjukan för i år. 
 
 
I dagarna två har vi ju haft sommarvärme här uppe. 23 plusgrader och klarblå himmel hat resulterat i en explosion i björkarna. Idag regnar det så imorgon lär ju grönskan och björkarna bli mer grön.
Helt otroligt vad fort snön försvann denna vår. Från 1 meter snö till barmark på bara 2 veckor. Och ytterligare 2 veckor senare har vi 23 grader varmt och björkarna knoppar. Hoppas på en sommar som bjuder på fina dagar och en syorsjö med barnvänlig temperatur. 
 
På återseende.
 
 

♥ MADELEINE, MIO, SAGA & SEBASTIAN ♥

 

Kommentera här: